Powered By Blogger

miercuri, 15 septembrie 2010

Cu bicicletele

ne place mult sa ne plimbam cu bicicletele si soarta a facut ca noua locuinta sa fie intr-o zona unde sunt o multime de trasee pentru biciclete. Aproape in fiecare duminica in vara asta am iesit la plimbare cu bicicleta pe langa Dunare. Am facut aproape jumatate de an de cand sunt aici si inca mai descopar cu placere ca mai sunt locuri noi de expoatat. De-a lungul Dunarii sunt km intregi de piste pentru biciclisti.Noua ne place sa mergem pe pistele de langa apa si in drumul nostrul descoperim o multime de plante pe care le stiu de acasa si care imi face placere sa le culeg. Asadar am cules nuci vezi si am facut dulceata, am adunat soc si tei, am adunat cirese amare si pere.Am cules "bobite" de soc si am facut dulceata,iar acum am descoperit ca avem destula catina care creste liber pe mal. Nu am cules multa, ca de data asta nu am avut nici o punga la mine, dar sambata neaparat o sa merg sa culeg mai multa ca este extraodinar de sanatoasa. In Ro mama cumpara 2-3 kg si o puneam in congelator in caserole mici cat ne ajungea o saptamana sa luam o lingurita dimineata pe stomacul gol. Mai puneam si cu miere si faceam sirop, dar varianta cu congelatorul de-a lungul timpului mi se pare cea mai buna. Fructul isi pastreaza toate proprietatile si gustul nu este afectat deloc de congelare.
Este foarte greu de cules, eu nu stiu cum pot vanzatorii din piata sa culeaga in cantitati industriale. Eu m-am intepat destul de mult in tepi si nu am cules decat un pumn de fructe. Pe mal cresc tot felul de fructe dar din pacate nu le cunosc si nu ma pot bucura in totalitate de bunatatile oferite de natura. Am mai cules candva si mure( hmmm bune rau cu inghetata de vanilie) si fragute.Am facut o poza la niste fructe mici rosii care imi par cunoscute dar nu stiu exact ce sunt si imi este frica sa culeg sa nu fac te miri ce tampenii.
dar cel mai mult mi-a placut pe mal unde am stat sa aruncam cu pietre in apa...amintiri din copilarie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu